Campertour Oostkust Australie - Reisverslag uit Leiderdorp, Nederland van Arie en Anita Ippel - WaarBenJij.nu Campertour Oostkust Australie - Reisverslag uit Leiderdorp, Nederland van Arie en Anita Ippel - WaarBenJij.nu

Campertour Oostkust Australie

Door: Arie en Anita

Blijf op de hoogte en volg Arie en Anita

02 November 2014 | Nederland, Leiderdorp

Zondag 2 nov. 20:55 op naar Singapore
Vertrek met KL835 B777-200

Met een half uur vertraging vertrokken

3 November: rond 16:30 lokaal aangekomen in Singapore.
Lekker warm en viel het qua vochtigheid mee.
Luxe lobby van het hotel en zeer behulpzaam (dienstig) personeel.

Vanavond in reuzenrad geweest.
Schitterend uitzicht over de stad.
Ook door luxueus winkelcentrum gelopen.
Paar mooie foto's gemaakt.
Uploaden wil niet lukken. Traag internet

Dinsdag 4 november met kabelbaan naar Sentosa eiland geweest.
Mooi uitzicht over Singapore en de haven.
Aansluitend naar Clarcke Quay en winkelstraat Orchard road.
Toen weer met de taxi naar Hotel.

Woensdag 5 nov met BA 15 (B777-300) lokaal 20:05 naar Sydney. Instapkaarten al beschikbaar.
Wij weten niet hoe de internet verbinding is tijdens de Camper tour.
Afwachten dus en kan betekenen dat dagelijkse communicatie niet of minder gaat lukken.

Vandaag ook een paar foto's kunnen uploaden

6 november rond 08:00 geland
Aansluitend met een taxi naar camper verhuur bedrijf
Daar stond hij al klaar.
Zo goed als nieuw met slechts 7600 km op de teller
Direct maar even 200 km weggetrapt
Aangekomen bij een mooie camping in Port Stephens aan het water.
Anita heeft last van haar buik / (krampen.) Dit begon al voor vertrek naar Sydney.
Aan boord kreeg ze 2x paracetamol (moest ze wel even voor. tekenen)

Vrijdag 7 November maar even rustig gedaan.
1 dag extra geboekt wel moesten wij naar een andere plek, ach, snoer oprollen, starten en omzetten.
Rondje over de camping door Bos en langs het water gelopen.
Er zouden koala's moeten zitten maar zaten zij waarschijnlijk niet op ons te wachten.
Niet gezien dus, overigens:
Pelikanen, ibissen, en prachtige parkieten in overvloed
Vandaag zelf gekookt: aardappelen, boontjes met een burger.

Zaterdag 8 november naar Nelson Bay gereden en een Walvis/Dolfijnen tocht gemaakt.
Was even zoeken naar de juiste pier en vroegen wij dit vanuit de Camper aan een local.
Waar komen jullie vandaan ? Uit Holland. Dan zijn jullie vanmorgen zeker wel erg vroeg vertrokken.
Het zijn aardige en humorvolle lui die Australiërs.
Dan de boottocht. Helaas is het, het einde van het seizoen maar hebben wij wel een stuk of 6 walvissen gespot. Het is alleen slecht foto's maken. Als hij bovenkomt moet je eerst goed richten op die enorme plas water en ben je de helft van het dier kwijt. Maar gespot zijn ze.
Verder was de boottocht op zich al mooi waarbij wij ook nog zeilschepen ala de Volvo Ocean race tegen kwamen. Daarna doorgereden richting Port Macquarie. Met een totaal van 479 km op de klok staan wij nu op een camping aan de kust.
Links rijden is een gewoonte aan het worden. Straks thuis weer de nodige problemen mee.
Met Anita gaat het ook al weer beter.

O ja, via een link kunnen zien dat mijn data bundel al voor 25% is gebruikt.
Ik zal het voorlopig even houden bij tekst en af en toe een foto.

Zondag 9 november
Eerst tanken want de tank is bijna leeg. de dame blijkt wel wat te lusten.
1 op 7 maar liefst
Aansluitend weer even wat inkopen gedaan en doorgereden naar Port Macquarie.
Daar een oud landhuis ergens uit 1890 bezocht. Een oude dame vertelde de geschiedenis van de familie die daar meerdere generaties heeft gewoond.
Daarna (op hetzelfde terrein) naar een Koala opvangcentrum geweest.
Als laatste door het Kooloonbung Creek Nature park gewandeld.
Hier mooie vogels en jawel een Koala gespot.
Minder leuk waren de honderden Flying foxes (grote vleermuizen)
Niet te geloven hoeveel er daar in de bomen hingen.
Na dit bezoek doorgereden richting Coffs Harbour en in het plaatsje Repton een Camping gevonden waar wij 2 nachten gaan staan. KM stand staat nu op 644
Morgen naar het Dorrigo National Park wat erg mooi schijnt te zijn.

Maandag 10 november
Rustig opgestart met ontbijt en koffie (Thee voor Anita want gaat toch weer ff minder met haar buik)
Tijdens de koffie/thee, zwommen er ineens een 4 tal dolfijnen langs ons voorbij (wij staan met de camper nl. aan het water) Ook kwam er een leguaan voorbij en hebben wij ook deze maar op de foto gezet.
10:00 met de Camper vertrokken naar Dorrigo Rainforest. (Ongeveer 40 km de bergen in)
Zelfs diverse haarspeldbochten moeten nemen en moest ik met de automaat soms over naar handmatig schakelen.
Een prachtige wandeling gemaakt van 6.6 KM door een tropische omgeving.
bomen hoog en breed zodat je ze niet op de foto krijgt. Maar ook 3 watervallen.
Waar het water vandaan komt moet ik nog achterhalen want van sneeuw en ijs kan het niet zijn.
Ook met de geluiden welke diverse vogels maken waan je, je in een tropische omgeving.
Tijdens de wandeling (hoe kan het ook anders) kwamen wij Nederlanders tegen en was een verkoopster in de gift shop van het park een dochter van Nederlanders welke in 1950 naar Australië zijn geëmigreerd.
Net de koffie en thee weer op en gaan zo slapen.
Morgen op naar Byron bay, het meest oostelijke punt van Australië
Op de camping daar schijnen ze WIFI te hebben. Als dat zo is zullen wij weer wat foto's op het Blog zetten.

Dinsdag 11 november
Na het ontbijt en Koffie vertrokken naar Byron Bay
Onderweg voor het eerst Kangoeroes tegengekomen. Levende maar ook langs de weg diverse aangereden. Van klein tot behoorlijk aan de maat.
Ik hoop niet dat wij er ook 1 op de bumper krijgen. Buiten zijn of haar hoofdpijn, zal dit ook de nodige schade opleveren.
Wij staan nu op Camping Byron Bay toerist Village. Een goed beveiligde, want je komt er alleen met een toegangscode op. Deze code moet je zelfs intikken als het hek open is en weer vertrekt.
Morgen gaan wij naar de Lighthouse wat op de "punt" van dit plaatsje ligt en gelijk het meest oostelijke deel van Australië is. Op dit moment staat de teller op 993KM.
Is veel maar zelfs Anita vindt het meevallen k(niet het gevoel dat wij al zoveel hebben gereden)
A. omdat je het telkens in stukjes doet maar
B. ook veel van de omgeving ziet welke behoorlijk divers is.
Gratis WIFI is hier beperkt dus ik zal na de tekst kijken of ik wat foto's kan uploaden
Groeten vanuit hier en leuk ook van jullie de reacties te zien.

Woensdag 12 november
Afgelopen nacht heeft het aardig geregend en is het ook deze morgen nog bewolkt.
Toch besloten om naar de Lighthouse te gaan en was dit achteraf een goede keuze.
Het bleef droog en hebben wij onszelf hier 4 uur zoet gehouden.
Ondanks de bewolking was het uitzicht op de kustlijn indrukwekkend.
Wij zijn hier ook Walibi's tegengekomen en konden wij vanaf de top een school dolfijnen volgen
welke soms ook met elkaar aan het dollen waren.
Na dit bezoek zijn wij doorgereden richting de Gold Coast (kleine 60 km onder Brisbane)
Onderweg ook nog ff een de-tour gedaan waarmee ik de Camper door smalle bergweggetjes moest loodsen (2 auto's paste soms niet) maar was beslist de moeite waard.
(Wat wonen de mensen hier afgelegen)
Rond 16:00 zijn wij aangekomen op een zeer mooie Camping waarvan wij dachten dat dit de hoofdprijs zou zijn. (speelparadijs, 3 aparte Zwembaden, Bistro en al )
Maar niets is minder waar $42,00 wat neerkomt op zo'n € 30,00 per nacht.
Wij hebben vanavond dan ook lekker in de Bistro gegeten.
Het weer blijkt morgen ook nog wat minder te zijn. Niet iets voor een dagje strand. Vandaar dat wij morgen maar weer even doortrekken. Vermoedelijk komen wij dan ergens uit bij Noosa Heads
Inmiddels hebben wij North South Wales al verlaten en zitten nu in Queensland.
Op dit moment zitten wij op 1135 KM. Nog zo,n kleine 2000 te gaan.
Wij hebben nu ook een aardige bundel WIFI op deze camping dus zijn er weer wat foto's geplaatst

Donderdag 13 november
Na de koffie even een stukje de Gold Coast afgereden
Dit is het Noordwijk van Australië laten wij maar zeggen. Maar dan meer dan in het kwadraat.
Mega appartementen en Hotels en een zeer lang gerekt stuk strand
Het weer was er niet naar om ff lekker op het strand te zitten maar zijn wij er wel even geweest.
Op een aantal foto's is te zien dat de bewolking zo dicht zat, dat de gebouwen er in verdwenen.
Na dit korte bezoek, door richting Noosa Heads.
Eerst via/door Brisbane een drukke stad waar je snel een foto moest maken van de skyline want een groot deel ging door een lange tunnel onder de stad door.
Het weer is hier weer prima met een vrijwel strak blauwe lucht.
Voor het eerst komen wij op een camping welke vol was, maar.......7,4 km was er nog eentje.
Net op tijd want ook deze raakte aardig vol.
Deze keten van Campings (Big4) zien er zeer netjes uit en allemaal voor een zeer schappelijke prijs.
De meeste nog net onder de €30,00
De volgend stop is Hervey Bay vanwaar je naar Fraser Island kan.
Hier heb je kristal helder blauw/groen water. Wij gaan hier minimaal 2 dagen staan.
Mede omdat je hier ook diverse tours kan maken.
Op dit moment staat de teller op 1370 KM. Bijna op de helft dus.
We zitten op dit moment aan de koffie en een lekker droge cake( haha).

Vrijdag 14 november
Na 181 km rijden (kleine 3 uurtjes) Hervey Bay bereikt. Wij staan ook hier weer op een mooie camping
(nog geen 5 min lopen van het strand) en hebben voor morgen direct een tour gereserveerd naar Fraser Island. Het grootste zandstrand ter wereld.
Buiten zand is er erg veel groen en is er een zoetwatermeer met kristalhelder water.
Er leven ook wilde Dingo's en als het meezit zien wij ook nog Schildpadden en Katvissen.
Wij worden om 07:25 bij de camping opgehaald en worden rond 18:00 weer afgezet.
all in met drank en lunch.
Aan het einde van de middag zijn wij nog even naar het strand geweest.
De temperatuur hier, is in vergelijking met een honderd KM zuidelijker aanzienlijk warmer.
De teller staat nu op 1550KM (9 dagen met de camper op pad nog 17 te gaan.)
Morgen na de tour op Fraser Island, zullen wij weer wat foto's uploaden.

Zaterdag 15 november
Om 07:25 bij de camping opgehaald voor een tour over Fraser Island.
Eerst met de veerboot naar het eiland en zijn wij daar met speciale terrein bussen over het eiland gecrossed. Wij hadden een vrouwelijke chauffeur welke niet onder deed voor Jan de Rooij
Hele stukken door rul zand en moest je wel in de riemen anders werd je soms gelanceerd.
Onderweg ook een paar Dingo's gezien. Toen wij met de bus over het strand scheurde kwamen wij langs de waterlijn ook een 10 tal Stingrays tegen.
Op het strand was ook een landingsbaan voor kleine vliegtuigjes. Ter plekke maar even besloten zo'n vluchtje te doen. Kort maar wel erg leuk.
Het is ongelofelijk maar zo'n groot eiland 125 km lang en max 22 km breed wat volledig uit zand bestaat waar je bossen, Rainforest, zoetwatermeren en al tegenkomt.
Rond 18:30 werden wij weer bij de camping afgezet.
Internet vanaf de Camping werkt niet naar behoren dus doe ik de upload even via mijn eigen account en dus zonder foto's. Zodra wij weer een camping hebben met WIFI zal ik het weer proberen.

Zondag 16 november
Koers gezet richting het plaatsje 1770, jawel Seventeen Seventy. Niet zelf verzonnen.
Hiervoor een binnendoor route genomen. Een afwisselende omgeving van bos, duinachtig en kale vlaktes.
Uitgekomen op een camping aan zee en hebben vanmiddag dan even in de zo'n gelegen en ook
nog even een duik genomen.
Morgen op naar Yeppoon naar een BIG4 Camping vanwaar je ook diverse tours kan doen.
De planning is om daar minimaal 2 en misschien wel 3 dagen te staan.
hier beginnen nl. ook de Great Barrier reef tours.
Vanaf onze plek kunnen wij zo de zonsondergang zien. Hopelijk kan ik hier wat mooie foto's van schieten.
De camping van morgen heeft als het goed is ook WIFI en kunnen wij dan weer wat foto's uploaden.
O, ja de teller staat nu op 1794 KM

Maandag 17 november
Tijdens de koffie een luid kabaal uit de bomen. Jawel grote papegaaien.
Een soort welke wij nog nooit hebben gezien. Een aantal mooie plaatjes van kunnen maken
Onderweg ook voor het eerst foto's kunnen nemen van Kangaroos
Camper voor aan de kant van de weg moeten zetten. Dit alles tot groot genoegen van Anita, maar ik zou en moest ze op de foto hebben. Niet super scherp maar ze staan er op.
In Yeppoon aangekomen blijkt het een vrij tamme omgeving. De haven is ook erg stil.
Volgens een omwonende komt dit door de relatief harde wind.
Wat inkopen gedaan en langs het strand gelopen, daarna terug naar de camping.
Vanwege de stilte hier besloten morgen maar een stukje door te rijden.
Al met al lopen wij zo wat in, wat ons weer extra dagen in de omgeving van de Great Barrier Reef zal geven. Deze dagen zullen daar beslist goed besteed worden.
Ik hoop zo ook wat foto' te uploaden
KM stand staat inmiddels op 2090

Dinsdag 18 november
Tijdens de koffie komen er een paar vreemde vogels voorbij. Eerst een stel welke volgens de buren
niet kunnen vliegen. Het zijn parmantige beestjes waarvan moeders gewoon in een perkje op twee eieren zit te broeden. Opeens achter ons een "iets" grotere vogel welke letterlijk in mijn kopje koffie zit te kijken. Het beest (een Emu) is ongeveer net zo groot als Anita. Je staat wel even te kijke als deze ineens in je nek staat te hijgen. Anita begon hem wat boterhammen te geven. Met ferme happen ontnam hij de boterham. Leuke foto's van gemaakt.
Onderweg heel veel aangereden Kangaroos langs de weg zien liggen. Gelukkig ook een aantal levend anders blijft er van de populatie niet veel over.
Ook hier weer wat plaatjes van geschoten maar zijn ze erg schuw, dus de foto's van Kangaroos zijn nog niet geheel naar de wens van Arie.
Gaande de weg naar het noorden zie je de oceaan een steeds meer tropische kleur krijgen.
Wel is dit stuk weg relatief saai. Lange einden zonder ook maar plaatsjes tegen te komen, ondanks dit blijft de natuur mooi en zie je onderweg genoeg maar was dit stuk wel uitermate geschikt om even kilometers te maken. Op dit moment hebben wij er 2455 km opzitten.
O ja vanmorgen een scheur in onze voorruit. Vermoedelijk van gisteren toen er een steen tegen kwam.
Wij hebben hem gemerkt met nagellak en zien hem al groeien. Afwachten maar, wat mij betreft gaan wij hiermee door tot het einde.(zit niet aan de bestuurders kant)
Morgen gaan wij naar Airlie Beach. Vanuit hier zijn talrijke uitstapjes naar de Great Barrier reef en gaan wij ons beslist niet vervelen. Hier zullen wij ook 3 a 4 dagen blijven staan.

Woensdag 19 november
Deze dag 160 km afgelegd en lekker op tijd bij de volgende camping aangekomen.
Een prima stek, voldoende beschutting met veel vogels.
Hier gelijk maar 4 dagen gereserveerd. Wij zitten immers aan de poort van de Great Barrier Reef met veel mogelijkheden. Morgen al direct een tocht geboekt. Eerst met een grote boot het Reef op. Er ligt daar een groot platform waarvan je kunt zonnen, zwemmen en snorkelen. Er is zelfs een deel waar je via glas het leven onder water kan bewonderen.
Wij worden om 07:00 bij de camping opgehaald en zijn rond 18:00 weer terug.
Wij hopen hier dan ook veel mooie onderwaterfoto's te maken.
Je moet deze plek op de wereld en dan vooral onder water niet laten liggen.
O, ja de KM stand staat nu op 2615
Volgens de route planner nog zo'n 600 te gaan. Maar eerst even 4 dagen hier genieten.

Donderdag 20 november
Vroeg op om met de bus naar de haven te vertrekken. Bij de bushalte land een Kaketoe
Even snel op de foto gezet. Wij zijn vertrokken met een high speed boot.
Deze vaart ongeveer 50 km per uur. De tocht duurt ongeveer 2,5 uur.
Voordat wij het Reef hebben bereikt zitten wij dus zo'n 125 km van de kust.
Onvoorstelbaar dat op deze immense oceaan je na deze afstand, Reefs aan de opervlakte hebt liggen. Het was goed georganiseerd. De boot meerde af aan een groot ponton waar alle voorzieningen waren. Wij kregen hier ook een Stinger suit. Niet verplicht maar rade men wel aan.
Het is nu het begin van het Stinger seizoen. Deze beestjes hebben een lijf ter grote van. Je duimnagel en tentakels met een lengte van je hele duim maar kunnen je gehele zenuw stelsel overhoop halen.
Er is dan maar 1 optie; met de ambulance naar het ziekenhuis.
Wij hebben heel veel mooi koraal en oester soorten gezien met ongelofelijk veel mooie kleuren.
Het aantal vissen viel wat tegen. Qua soorten deed Curaçao niet onder.
Morgen even een rustige dag. Wat we zaterdag gaan doen weten wij nog niet.

Vrijdag 21 november
De eerste dag waar wij even lekker weinig hebben gedaan. Korte wandeling door bosrijk gebied en een paar kleine boodschappen gehaald.
Vanmorgen is Arie bij het voeren van de vogels geweest. Meer dan 100 van die gekleurde parkieten op een hoop. Ze komen zelfs op je hand, armen, schouders en hoofd zitten.
Vandaag ook even gebeld met de Camper verhuurder en gemeld dat wij een barst in de voorruit hebben zodat zij met deze voormelding de ruit kunnen bestellen en inplannen voor verwisseling.
Besloten om morgen een vlucht boven de eilanden en het Barrier reef te maken.
De vlucht duurt 15 minuten langer omdat ze iemand van een eiland moeten op pikken. (Voordeeltje)
Vlucht nu totaal 1 uur en 15 minuten. Het vliegveld(je) is hier bijna op loopafstand maar worden wij opgehaald. Mag ook wel voor die prijs.
Zondag morgen willen wij richting Townsville. Voor de kust op zo' 8 km, ligt Magnetic Island. Je kan hier via een veerboot (ook met camper) naar toe en schijnen ze hier ook mooie stranden en snorkel locaties te hebben. Wij willen hier twee dagen blijven en gaan dan de 26e weer door
Planning is dan om richting Innisfail te rijden waar men prachtige watervallen moet hebben
Ook hier willen wij twee dagen blijven zodat wij de 29e naar Cairns rijden. (De laatste 100 km)
1 december is het alweer inleveren. De tijd vliegt voorbij.
In principe zouden wij nog een Hotel overnachting in Cairns hebben maar proberen wij op 1 december na inleveren van de Camper al naar Sydney te vliegen zodat wij daar nog anderhalve dag hebben. (Hier moet ik via Nederland nog over bellen)
Als wij morgen wat leuke foto's van de vlucht hebben zullen wij deze uploaden.

Zaterdag 22 november
Voor het eerst "laat" uit bed 08:30
Ontbeten en daarna rond 10:20 naar het vliegveld(je)
Tijdens het inchecken had ik (Arie) de hoofdprijs. Hij mocht voorin naast de pilot(e) zitten.
Eerst een kort stukje naar Hamilton eiland om 2 extra passagiers op te halen.
Op dit vliegveld komen ook grotere vliegtuigen zoals de B737 en A320 toestellen.
Op dit eiland kost een hotel overnachting tussen de 1000 en 2000 dollar.
Voor film opnames van een nieuwe film, hebben Angelina Jolie en Bratt Pitt hier ook recentelijk overnacht.
Het was een prima vlucht met een fraai uitzicht over de eilanden (hier totaal 74 in dit gebied bij elkaar)
Whitsunday eiland is het grootste.
Ook het stuk over het Barrier Reef is indrukwekkend. Op Tv is het mooi maar niets is mooier om er zelf over heen te vliegen. Het is natuurlijk altijd te kort maar was het beslist de moeite waard
Morgen gaan wij weer door en hopen dan aan het einde van de dag weer iets nieuws te kunnen melden. Groeten aan iedereen !!

Zondag 23 november
Afgelopen avond was Anita weer niet lekker. Eerst brak er al een stuk van een tand af even later kreeg ze hoofdpijn en moest ze ook overgeven. Moet bijna wel van de warmte zijn geweest.
Vanmorgen alles weer goed.
Vandaag eerst samen naar de Bird feedings geweest.
Het is wat nep maar moest wel op de foto ;-)
Daarna weer een aardig stukje richting het noorden wezen rijden. (Zo'n 270 KM)
KM stand staat nu in ieder geval op 2960
Wij staan nu zoals gepland voor 2 a' 3 nachten in Townsville om Magnetic Island te bezoeken.
Op de camping aangekomen 3 mooie Kaketoes gespot en verdienstelijk op de plaat vastgelegd.
Nog geen uur later landen er nog een aantal. Niet te geloven maar aan het einde telde wij er 20
ff zitten rekenen € 1500x20 is € 30.000,00. Ik heb mijn vangnetje al besteld. ;-)

Maandag 24 november
Gisteren avond na de koffie huppelt er ineens een Kangaroo voorbij.
Heerlijk gras aan het eten op de vrije kampeer plekken naast ons.
Omdat het al donker is, is er helaas geen goede foto van te maken.
Ook niet als Anita bij-schijnt met de zaklantaarn (Dit doet het dier overigens helemaal niets) hij gaat onverstoord door. Later blijkt er ook nog een tweede achter de struiken te zitten.
Acties van vandaag: Na de koffie zijn wij naar de haven van Townsville gereden. Hier kan je als passagier maar ook met Camper naar Magnetic Island. Eerst maar eens even kijken wat de mogelijkheden zijn. Dat was ff schrikken, overtocht met de camper is $300,00 x7= €210
Als passagier $25 pp. Ik heb het vangnetje voor de Kaketoes nog niet binnen dus gaan wij morgen maar als passagier mee ;-).
De Camper kunnen wij gratis (lekker Nederlands) parkeren voor de Terminal.
Als wij op het eiland aankomen zitten wij gelijk aan Nellie Bay waar je ook mooi zou kunnen snorkelen. Als wij nog wat verder het eiland op willen dan kan dat met de lokale busdienst.
Vandaag midden in Townsville een Bergje beklommen, vanaf dit punt kan je rondom de gehele omgeving bewonderen. Bovenaan weer eens een Nederlander tegengekomen welke hier vanaf 1990 woont. Na deze wandeling aan de kust even gezwommen, wat boodschappen gedaan en is het alweer 18:00. Morgen zullen wij verslag doen van het bezoek aan Magnetic Island.
Gezien het erbarmelijke internet op deze camping ff geen foto's.

Dinsdag 25 november
Tour naar Magnetic Island gedaan. Eerst met de Ferry naar Nelly Bay. Vanuit daar zijn wij via een wandel trail (welke 4 miljoen heeft gekost) naar de Geoffrey Bay gelopen.
Op de punt van deze Bay leven Rock Walibi's en hebben deze ook gezien. Zelfs een moeder met de kleine in de buidel. Er kwam toevallig een gids langs met wel twee deelnemers. Omdat hij toch aan het uitleggen was heeft hij ons ook e.e.a verteld. Anita heeft een paar Rock Walibi's ook nog te eten gegeven.
Op een terrasje daar tussen de middag gegeten en aansluitend gezwommen / gesnorkeld.
In een Stinger suit (erg sexy) en hebben wij ook beslist GEEN foto's van, HA HA
Vanwege het tij waren wij te vroeg en hebben daar onder water weinig gezien.
Boven het water daarentegen mooie plaatjes kunnen schieten.
Rond 18:30 weer op de camping. Makkelijk gegeten en een lekkere bak koffie toe
Morgen gaan wij naar een Camping in Innisfail. Vanaf daar wat natuur en watervallen bekijken
Als wij dit achter de rug hebben is het op naar de laatste stop in Cairns.
internet is verre van optimaal. Ik zal proberen wat foto's te uploaden, anders komt dat later weer.
Doei.

Woensdag 26 november
Op naar Innisfail. Na zo'n 270 km aangekomen op de Camping. Een zeer nette camping met, jawel....... alleen wij als aanwezigen, later kwam er nog 1 Camper bij.
S' middags naar een "verscholen" strand (Etty Beach) gereden waar je in een afgeschermde Stinger net kon zwemmen. Morgen gaan wij op tijd het binnenland in om nog een Rainforest met watervallen te bezoeken. Na deze tour/wandeling, gaan wij direct door naar Cairns. (Ongeveer 120 Km)
Dit zal onze laatste Camping zijn, waar wij dan 4 nachten blijven staan. Vanuit hier zijn voldoende trips te maken en kunnen wij ons dan ook langzaam en vooral psychisch voorbereiden op het inpakken van de koffers. 1 december is het inleveren van de Camper dus moeten de koffers dan weer zijn ingepakt.

Donderdag 27 november
Eerst naar het Wooroonooran National Park gereden (ja met 6 O's ik verzin het niet)
Onderweg een Kangaroo door het weiland zien huppelen, welke Arie gelijk op de foto wilde zetten.
Net toen ik was uitgestapt stond hij aan de kant van de weg om over te steken en kwam er een auto aan. Bijna getuige van een klappertje maar huppelde hij gelukkig weer net op tijd terug, met als gevolg geen foto voor Arie want het dier was nergens meer te bekennen. (zo jammer)
In het park 2 walking trails gelopen. Via een loopbrug en uitkijktoren een mooi uitzicht over de bergen.
Twee kleine watervallen bezocht waarbij wij een enorme pad en mooie vlinders tegenkwamen.
Aansluitend doorgereden naar Cairns. De camping ligt in een mooi heuvelachtig gebied.
Voor morgen hebben wij gelijk een trein tour door de bergen en Rainforest geboekt.
Voor zaterdag hebben wij de laatste snorkeltour geboekt. Een standaard boottocht waarbij wij zelf de dag kunnen invullen in, op en aan het strand cq water.
Zondag dan maar even uitblazen en voorzichtig opruimen.
In de buurt zitten genoeg hotels welke wij voor 1 op 2 december moeten boeken.
De KM stand staat nu op 3492 KM
De hoofd teller staat nu grappig genoeg op 011111

Vrijdag 28 november
Allereerst het nieuws uit Leiderdorp dat de dotter behandeling van Pa goed is verlopen.
Dat is nog eens goed nieuws. Top!!
Wij zijn vandaag met de trein de bergen in geweest. Een mooie rit van ruim 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. In 1886 zijn ze begonnen om deze rails aan te leggen wat een kunststuk voor die tijd met pikhouweel en schep en dynamiet tunnels maken en rotsen opblazen. Duizenden kubieke meters grond moest afgevoerd worden echt een beulswerk.het was voor deze mensen hard werken en een harde tijd om in te leven.
In het dorpje waar wij een tussenstop hadden hebben wij voor het eerst wat gewinkeld.
Arie heeft hier een Crocodile Dundee hoed gekocht. Verder hebben wij daar en vlindertuin bezocht met werkelijk prachtige Vlinders. Morgen gaan wij een dagje het water op om te snorkelen.
Veel meer nieuws hebben wij vandaag niet.
Hopelijk wil de foto upload zo lukken.

Zaterdag 29 november
Vandaag op tijd het bed uit om met de boot voor een snorkeltour naar Green Island te gaan.
De morgen begon overigens met regen en dachten wij dat het mogelijk niet doorging, maar niets was minder waar. Na ongeveer 1,5 uur varen en regen onderweg klaarde het bij het Eiland op.
Direct gaan snorkelen en hebben daar veel mooie vissen gezien. Helaas zijn de foto's wat minder.
Waarschijnlijk door het troebele water (wat wildere zee i.v.m. het weer) en minder zonneschijn in het water. Tijdens de tweede snorkel tour wilde Anita even op het strand liggen.
zoals gewoonlijk wist Arie van geen ophouden en ging door. Niet voor niets. Ineens oog in oog met een Haai ter grote van ongeveer 2 meter. Toch wel ff schrikken, maar zwom hij onverstoord langs mij heen. (te weinig vlees aan het bot denk ik.) met de schrik wat foto's gemaakt. Ook deze helaas niet geheel conform de eisen maar wel goed zichtbaar. En ....... Ik heb. Beide benen en armen nog.
Wederom een leuke ervaring.
Op het strand waren ook brutale hoentjes welke tijdens het verorberen van een broodje OP je brood kwamen zitten en er ter plekke stukken uit pikte.
Om 18:15 weer op de Camping.
Morgen rustig aan met mogelijk een korte tour langs de kust. En in de middag/avond wat opruimen.
Dat is dan echt de laatste dag. (helaas)

Zondag 30 november
Vandaag rustig opgestart. Anita had ineens weer last van krampen tot kippenvel aan toe maar was plots met een uur verdwenen. Wat dit is weten wij nog steeds niet maar gaat het nu weer goed.
Gelijk maar even een Hotel gebeld welke vlak bij de Camper verhuurder zit. Deze hadden nog een kamer voor 1 op 2 december. Omgerekend €84. Knappe prijs dus. Nu nog kijken of het er niet 1 is met warm en koud stromend water langs de muren ;-)
De luchthaven ligt op zo'n 15 min rijden vanaf dit Hotel dus dat is ook lekker dichtbij.
Wij mogen de camping ook wat later verlaten dan normaal. Normaal is dit 10:00 maar mogen wij nu tot een uur of 13:00 blijven. Dit geeft wat meer rust voor het opruimen en inpakken.
Na de koffie zijn wij vanmorgen naar Port Douglas gereden. Dit is een route van zo'n 60 Km vanaf Cairns welke voor het grootste gedeelte langs de kustlijn loopt. Een leuke tour met mooie uitzichten.
In Port Douglas even wat gegeten.
(Anita had o.a. Krokodillen worst, niet echt veel aan moet ik zeggen)
Het laatste stukje heeft Anita ook nog even in de Camper gereden en ja...... Zelfs achteruit geparkeerd naast de betonplaat.
Na terugkomst op het gemakje de bestuurders en bagage gedeelte van de Camper opgeruimd zodat wij ons morgen kunnen storten op het Keuken gedeelte en het inpakken van de Koffers.
Ik weet niet hoe de Internet opties in het hotel gaan worden maar dat merken jullie dan wel.
Groeten aan iedereen (Cees en Riet bedankt voor de reactie-;))

Maandag 1 december
Na het ontbijt en koffie gestart met het inpakken en schoonmaken van de Camper. Eigenlijk wilde wij er nog wel 4 weken bijboeken, maar ja.........het is echt voorbij.
Je kan je toch niet voorstellen dat mensen dit in 3 of zelfs 2 weken doen.
Rond 13:15 hebben wij de camping verlaten. Op naar de verhuurder om de Camper in te leveren.
Wij zijn daar uitgekomen op een totaal van 3683,9 Km
De man was snel klaar en zijn wij aansluitend met de taxi naar het hotel gegaan. (Cairns Sheridan Hotel)
Om 14:30 zaten wij in onze kamer.
Lekker douchen, s'avonds dineren, lekker luieren en TV kijken.
Morgen ochtend om 09:00 met de taxi naar de luchthaven (moet zo'n 10 minuten rijden zijn)
Instapkaarten zijn al gedownload. Hotel in Sydney is ook al geboekt dus moet geen probleem zijn.

Dinsdag 2 december
Om 09:00 met de taxi naar de luchthaven.
Om 11:35 een binnenlandse vlucht van Cairns naar Sydney met een B737-800 van Virgin Australia
Uiteindelijk met een half uur vertragingvertrokken
Onze koffers waren 1 en 2 kg te zwaar. Kosten $140. Ongeveer €100
Ga ik in Nederland nog ff een mailtje over opstellen.
Voor een Hotel in Sydney gekozen voor Ibis budget. Deze zit relatief dichtbij de luchthaven maar ook een acceptabele afstand tot de Opera house.
S' middags gelijk met de taxi naar de mooiste plek om de Opera house te fotograferen. Dit moet jezelf hebben gezien en..... een eigen foto van hebben.
Straks ook weer leuk als wij met nieuwjaar de beelden van het vuurwerk zien en kunnen zeggen dat wij daar ook hebben gestaan.
Zowel met daglicht als in het donker mooie foto's kunnen maken.
Aansluitend naar de Sydney Tower gedaan. Hier kan je op ongeveer 260 meter hoogte eten in een rond draaiend restaurant. Het eten was zo,zo maar het uitzicht vanaf deze hoogte over geheel Sydney is werkelijk prachtig. Het was helder en kon je heel ver kijken.
Rond 22:30 met de Taxi terug naar het hotellutje, want dat is het wel.

Woensdag 3 december
Vanwege lange dag gisteren wat uitgeslapen.
Hotel was zo,zo en hebben wij bij de MAC (zat naast hotel) ontbeten
Want internet Hotel was duur en bij de MAC gratis. Ondanks dit dermate bereik dat wij de boarding passen niet gemaild kregen. Aansluitend naar de luchthaven waar ik dit nu type
Wij vertrekken over 2 uur vanaf nu. In Singapore komen wij wel met meer nieuws.
Groeten vanuit de vertrekhal in Sydney

Donderdag 4 dec
Gisterenavond Rond 22:00 geland in Singapore. Vanwege de stilte op dit uur snel door de Douane en waren wij al om 22:45 in het Hotel voor 1 overnachting van 3 op 4 december en laat uitboeken op 4 december rond 22:00 lokale tijd. Vandaar dat wij 2 nachten moesten boeken.
(vertrek 5 december 01:25 lokaal Singapore)
De regen komt hier nu met bakken uit de lucht vallen. Straks maar ff kijken of wij een overdekte shoppingmall gaan opzoeken. ( gaat weer wat kosten ;-)
Dit is het laatste bericht.
De boardingpassen heb ik net in het Hotel laten printen.
Zitten wij bij een nooduitgang dus lekkere beenruimte om als het ff kan, tijdens de vlucht lekker te kunnen slapen.
De kids komen ons morgen van Schiphol ophalen. Wij landen vooralsnog rond 08:00.
Groeten vanuit een regenachtig maar warm Singapore.

Vrijdag 5 december
Om 01:25 ja het is al 5 december, met de B777-200 van KLM naar Amsterdam
Kleine vertraging van bijna 1 uur
Aankomst rond 08:40 lokale tijd op Schiphol
Het zit er nu echt op.
Na:
Weken van voorbereiding.
34 dagen op pad te zijn geweest.
Totaal 8 vluchten te hebben gemaakt.
3700 km met de Camper te hebben gereden.
Ruim 500 liter diesel te hebben getankt.
zullen wij weer moeten wennen aan: de kou, rechts rijden en minder verscheidenheid aan natuur.
1 ding is zeker wij zijn een bijzondere ervaring rijker.
Een ieder bedankt voor het volgen van ons Blog
Wij hopen dat jullie het leuk vonden om onze vakantie ervaring op deze wijze te volgen
Nu op naar de opmaak van het fotoboek

Groetjes Arie en Anita

• 04 November 2014 - 01:49

Jeroen:

Mooi dat jullie goed aangekomen zijn, en dat het daar mooi weer is.
    hier is het de hele dag aan het regenen.....
    Veel plezier daar en we zien wel of er binnenkort foto's zijn

Groetuhh

• 05 November 2014 - 11:34

Jeanette:

gisteren was het in de provincie Noord Holland wel goed weer hoor!
    Ziet er mooi uit daar.
    Genietse de komende tijd, de volgende keer probeer ik wel met pa en ma te reageren plus dat
    ze het reis verslag zien.

• 05 November 2014 - 12:26

Pa En Ma:

bericht oontvangen ga zo door het is wat het weer betreft mistig wij zien de foto's te gemoed een goede reis toegewenst

• 07 November 2014 - 09:46

Wim:

Hoi hoi daar in dat kangeroeland .Hopelijk gaat het met Anita al weer een beetje beter en kunnen jullie toch nog walvissen vangen.
    jeanette zegt lang leve de imodium. plaatselijk advies is heel vaak het juiste.Links rijden heeft wel iets he ?
    zelf in Engeland gedaan maar niet echt mijn ding.Weinig nieuws hier en het is nu echt herfst !!!Geniet samen en een hele leuke tijd.

• 07 November 2014 - 20:31

Polly:

Hoi Arie en Anita,

Gave camper! Anita, ik hoop dat je snel opknapt!
    Hele mooie reis, geniet van het land en van elkaar!!

Groetjes!

• 09 November 2014 - 10:36

Jdippel:

hier een reaktie van de hobolaan fijn dat het met anita weer wat beter gaat jullie hebben al veel moois gezien wij zouden er ook nnzin in krijgen fijne tijd toegewenst hoe snel is die camper groeten ma en pa

• 09 November 2014 - 23:02

Wim Jeanette:

Nu ons reisverslag vanuit het zonnige skeveningen.
    Lekkkerrrrr aan een broodje hearing.........(dacht je) vliegt er een oer hollandse zeemeeuw
    rakelings langs je kop en jat van je duur betaalde euro's een deel van je broodje hearing weg.
    TJa verder kunnen we niet aan jullie reis tippen.
    Veel reis plezier

• 12 November 2014 - 14:52

J D Ippel:

hier weer een reaktie vanaf de hobolaan heel leuk al die reisverslagen zo genieten wij een heel klein beetje mee gaat het wat met anita? hier alles wat onder controle groetjes ma en pa

• 12 November 2014 - 20:17

Cle & Deb:

Erg mooie foto's en leuke teksten! Wij zijn jaloers!

Hoe gaat het met Anita nu?

Hoe doet je horloge het? Heeft ie automatisch de juiste tijd ingesteld?

Hier gaat het goed. Niets bijzonders te melden :) Zaterdag gaan we het fototoestel ophalen in Zwolle!

Veel plezier nog en we volgen jullie aandachtig ;-)

Grtz,
    Clé & Deb

• 14 November 2014 - 17:11

Cle & Deb:

Hallo daar!

Wat een charmante foto van papa in het water haha! Jullie hebben het goed naar jullie zin zo te zien :) Wij zouden graag aan jullie verslagen willen tippen, maar dat gaat ons niet lukken..

Wel heb ik goed nieuws: Ik ben geslaagd voor mijn toets (bewaking vitale functies), het cijfer volgt nog die krijg ik straks waarschijnlijk nog op de mail!

En ik heb vandaag zelf de koplamp van de auto vervangen met bloed zweet en tranen, maar.. het is me gelukt en hij doet het ook nog! :P

Morgen maken wij een tochtje door het prachtige Zwolle :P Kunnen wij ook weer mooie foto's maken zodra we onze camera terug hebben! ;) Maar walibi's, koala's, dolfijnen, leguanen en walvissen zullen wij morgen in Zwolle helaas niet spotten!

Met Jeroen gaat ook alles prima, die heb ik vandaag even gebeld om te controleren of alles daar goed gaat ;) Hij eet vooral veel pizza en frituur geloof ik hahaha, maar hij heeft van de week ook heerlijke mosselen bij ome Ron gegeten zei hij.

Heel veel plezier nog daar!
    Geniet ze!

Liefs xx

Cle & Deb

• 15 November 2014 - 16:36

Jeroen:

Hallo papa en mama,
    Hier is het slecht weer, ik had wel verwacht dat jullie een klein beetje zon hierheen zouden sturen, maar misschien is die nog onderweg.
    Hier gaat het verder prima, en inderdaad wat debbie zegt de frituur en pizza's zijn hier in overvloed haha

• 17 November 2014 - 13:07

Wim Jeanette:

nou .... daar komt ons reisverslag:
    Jeanette:

vanuit Leiderdorp naar zoeterwoude rd.
    Nu binnendoor via de weipoortseweg door de heeeerlijke oerrrrrhollandse strontlucht richting zw dorp,daarna naar Benthuizen,natuurlijk toeristische route en de gierlucht word al erger.
    Ik hou maar op alle gekheid op een stokkie.
    Hier gaat alles gewoon door.
    Morgen komt Jeroen eten, we eten natuurlijk geen patat,maar gezonde, ja wel oerrrrrr hollandse bloemkool.
    Het weer is hier nu goed, zonnetje en 9 graden.

• 18 November 2014 - 11:55

Arie En Anita Ippel:

Ik weet niet of jullie alle foto's kunnen zien maar dan moet je links in beeld op de tekst foto's klikken

• 18 November 2014 - 11:55

• 19 November 2014 - 15:02

Joke:

Hoi Arie en Anita,
    Wij hebben het e-mail adres van Jeroen gekregen dus kunnen we reageren op jullie verslag. Hardstikke leuk.
    Wat een belevenis en een aardig eindje gereden. Wij hebben defotos ook gekeken hardstikke leuk.
    Waqs dat vliegtuigje niet eng?. Nog veel plezier en we houden de site in de gaten echt leuk.
    Gtoetjes Teun en Joke

• 20 November 2014 - 11:16

Hallo Teun en Joke
    Ik had julli in de lijst staan
    Waarschijnlijk verkeere email adres ?
    Groetes AenA

• 20 November 2014 - 19:45

Ria En Ton Blauen:

Hallo Anita en Arie,

Van Joke het reisverslag gekregen via de mail ( mocht wel he)
    Prachtig jullie reis. We hebben het met veel plezier gelezen.
    Wat genieten jullie lekker. Prachtig de natuur en de mooie vogels.
    Nog een hele fijne en veilige reis.
    Leuk dat we mee mogen lezen.
    Groetjes Ria en Ton.

• 21 November 2014 - 11:03

Ton Ria
    Geen probleem

• 24 November 2014 - 11:10

Deb & Cle:

Hoi pap en mam,

Ik dacht, eens even een kijkje nemen of er alweer een nieuw verslag op staat maar op de een of andere manier zie ik alleen de tekst van t/m 8 november. De rest lijkt te zijn weggevallen? Ik weet niet of andere dat ook hebben!?

Hier alles prima, nog mooi weer voor de tijd van het jaar. In het zonnetje is het nog heerlijk! In de ochtend en avond wel erg fris!

Jeroen weer even gesproken, die is gezellig naar Jos en Polly geweest gisteren.

Tot snel & nog veel plezier!
    xx

• 24 November 2014 - 13:00

Tekst vanaf 12 nov. gerepareerd
    Bleek te liggen in een smiley. Alle tekst daarna bleef na het saven niet staan
    Hij is nu dus weer up to date

• 30 November 2014 - 00:49

Cees En Riet:

Hallo lieve Anita en Arie,

Zaterdagavond 0.30 uur en jullie hele reisverslag gelezen en alle foto's bekeken.
    Wat een avontuur zeg, zowel Cees als ik waren weer jaren terug in de tijd toen wij ook in Australie zijn geweest, ik Riet eind 1981/ begin 1982 en Cees en Sjoukje in 2000.
    Geweldig leuk en boeiend om al lezend mee te beleven.
    Wij wensen jullie nog hele fijne dagen en geniet nog even van de temperatuur.
    Het is hier overdag rond de 5 / 6 graden met een koude oostenwind, dus licht winters zou je kunnen zeggen.
    Dikke knuffels van ons en lieve groet van Cees en Riet en een voorspoedige terugreis gewenst.

• 01 December 2014 - 15:12

J. D Ippel :

jammer het zit er bijna op wij hebben mee genoten van jullie mooie reis hier gaat alles weer naar wens wij wensen jullie nog een paar fijne dagen en een goede vlucht terug en kunnen naar het voorbeeld van riet en cees niet achter blijven met enkele knuffels toe te zenden groeten pa en ma

• 03 December 2014 - 10:41

Jeanette Wim:

Ons laatste bericht denk ik ....
    Op 5 december zijn Rick en Alexandra met Ineke om 5.55 uur tot 9.05 uur in Singapore.
    Hoe laat zijn jullie daar??????
    Misschien kunnen jullie daar samen een bakkie doen.
    Goeie reis en tot ziens.
    Wim en Jeanette

• 03 December 2014 - 16:45

@ Wim en Jeanette
    Wij zijn net (woensdag 3 dec om 22:00 lt) in Singapore geland
    Blijven hier 1 volle dag en gaan vrijdag nacht 5 dec. 01:25 lokale tijd Singapore door naar Amsterdam, dus zijn wij dan 4 1/2 uur eerder vertrokken dan Rick, Alexandra en Ineke hier aankomen. Wens ze in iedergeval een fijne vakantie toe
    Groeten Arie en Anita

• 04 December 2014 - 11:39

Jos En Polly:

Arie en Anita,

Een hele goeie terugreis gewenst!
    Tot ziens in het koude Nederland!

Jos en Polly.

• 03 Maart 2015 - 17:05

Marielle Van Staveren:

Hoi Anita...
    Eindelijk gevonden! Wat een super gave reis
    Hebben jullie gemaakt zeg, echt geweldig!
    Ben benieuwd hoe het verder met je gaat.
    Groetjes mariëlle
    Mvs@fchmail.nl